Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Cuina. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Cuina. Mostrar tots els missatges

dimarts, 8 de desembre del 2009

Avui toca: CALDO

Ara m'ha agafat la dèria de fer caldo. "Ara" vol dir simplement que, en el darrer mes, n'he fet dos cops.
Cada cop que en faig dura dos àpats de 2-3 persones, per tant tampoc és tant. També podria ser que mengéssim molt, que no és el cas, per tant la conclusió és que l'olla és petita.
La veritat, sempre havia pensat que fer caldo era molt difícil i portava molt de temps, però he anat optimitzant la tècnica i gràcies als kits de verdures que venen als súpers en 30 minuts tinc preparat tot el que va dins (pastanaga, porro, api, patata, xirivia, nap, pollastre, algun òs ja sigui de pernil o de xai i pilotetes!!). Després 45 minuts més a l'olla a pressió i llestos.
Les pilotetes són el que més triomfa. Tenen però un truc: la carn de vedella és d'hamburgueses amb ceba i espècies, per tant la pilota queda de muerte (això si, surt més cara que utilitzant carn picada).

Us deixo una foto de la meva obra per qui no s'ho cregui :)



pd: el sushi només l'he provat jo, per tant dir que està bo no és objectiu; el caldo l'ha provat més gent uooooooooo

dilluns, 7 de desembre del 2009

Avui toca: SUSHI

Aprofitant el temps lliure del pont, em vaig disposar a fer activitats poc usuals en mi:
  • Anar a collir olives! flipa lo lent que es va!
6 hores + 8 persones = 7 oliveres= 10 sacs de 50 kg = uns 50 litres d'oli
  • Cuinar sushi! Em va sortir boníssim!!! Modestia apart, s'ha de reconèixer que és molt fàcil i que tot el mèrit és dels ingredients i del kit per preparar sushi que venen a l'Esclat (tal com vaig comentar a un post anterior). Va perfecte perquè l'arròs que inclou ja va rentat i estalvies temps (en 20 minuts ho vaig tenir tot llest!), a més a més sobren algues nori per alguna altra ocasió (que és, a part del salmó, l'ingredient més car). El pack però és una mica escàs de vinagre d'arròs i soja (sort dels pots de kikoman que venen a qualsevol super!). Els ingredients frescos van al gust de cadascú, jo només vaig posar: salmó, palets de cranc, albocat i enciam (com a La Fàbrica), podríem dir doncs que vaig fer makis california i algun sushi de salmó amb l'arròs que em va sobrar.Aquí teniu els passos en forma de fotos.