Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Excursions. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Excursions. Mostrar tots els missatges

dimecres, 23 d’octubre del 2013

Núria, el Puigmal i la Plana Tossa de Lles

Ja queden lluny les vacances d'estiu però encara no havia explicat res de la darrera sortida que tancava les muntanyes de l'estiu: una setmana a Bellver! 

A part de sortir a córrer pel voltant de Bellver, i anar a Andorra de compres, van caure un parell més d'excursions:
A Núria pujant des de Queralbs, fent la Collada de Tosses en cotxe enlloc de pujar per França al Puigmal (2909 m) i des d'allà baixar fins a Núria.. és lo que té ser novatos.. no havia anat encara mai a Núria!!



Un altre dels dies l'excursió va ser un xic més curta i vam pujar a la Plana Tossa de Lles (2.916 m.) deixant el cotxe al Refugi de Pradells.. al baixar mig ens vam perdre buscant l'estany de l'Orri però finalment el vam trobar! El dinar al restaurant d'Aransa (que ara no recordo el nom però que fan uns arrossos que flipes diuen) ens quedarà pendent.. el rissoto de la Fonda Domingo de Lles no estava malament però no és el mateix.


Relaxant però tampoc memorable l'horeta que vam passar als banys de l'Hotel Sant Vicenç.. potser haguéssim hagut d'optar per un massatge.. 10€ per una termes petitones però confortables, on el més xulo era la piscina i l'elíptica subaquàtica! això si, es aigües sulfuroses deixen la pell fineta :)


divendres, 27 de setembre del 2013

Cavalls de vent en 36h

Fa dies que volia escriure aquest post però no hi havia manera. Ara tampoc escriure masas ja que no estic al meu ordenador i aquest trasto va fet autocompletar en un altre idioma..

36hores..90km..versión en circular sortint de Cortals de l'Ingla i dormir-hi allà altre cop l endemà per reduir el pes de la motxilla. Som uns sonats ;)
L'esprint final per entrar en les 36h telaaaa

En resum, Cavalls de vent en 5 paraules: natura, esforç, pluja, país, companys.

Valoració global: un 9,999999 ( el 10 corresponia a fer-ho sense pluja i boira.. L' èpica mola, però tampoc cal sempre jeje).


dimecres, 14 d’agost del 2013

Carlit i Gorges de Carança

Un cap de setmana a Eyne dóna per molt.. per lo bo i per lo no tant bo..Quedem-nos però amb lo bo: la pujada al Carlit (2.920m) i l'excursió per les Gorges de Carança, ambdós a la zona de la Cerdanya francesa.

La pujada al Carlit des de l'estanya de les Bulloses, on s'accedeix amb autobus (5€) vam fer-lo en unes 2h30'. Vam estar-nos dalt fent les fotos de rigor i descansant uns 30'. El descens unes 2h més en aquest cas seguint les indicacions de la volta als estanys.
Genial el tram proper al cim on s'ha de grimpar entre "punxes".




Les gorges de la Carança estan desde Mont Luis en direcció Vilafranca del Conflent. Una excursió d'unes 2h30' de forma més o menys circular al voltant del riu. Primer des del cantó dret on vam pujar unes passarel·les a la roca, i retorn per l'altre costat, després de creuar el riu per un pont penjat i banyar-nos una estoneta. Ens va quedar per un altre dia anar a les Termes que hi ha a un poble proper.   

 


diumenge, 4 d’agost del 2013

Prades i els gorgs de la Febró

Prades està de moda. Està de moda almenys al meu entorn : D
I per què? doncs perquè he passat de no haver-hi anat mai, a anar-hi dos cops en menys d'un mes (de fet hi hauria d'anar 3 ja que la setmana vinent hi hauria d'anar a una cursa nocturna de Poblet a Prades, però al final no podrà ser).
Parlem però de les dues visites ja fetes.

  • La primera fa cosa de 15 dies a passar el cap de setmana amb la família. Vam fer activitats multigeneracionals: passejar, cuinar, menjar, jugar a cartes, fer gimcanes i jocs. La veritat, molt i molt bé! Trobar lloc per quasi 30 no és fàcil, i el Xalet de Prades ens ho va permetre (gràcies sobretot al menjador comunitari, que va ser quasi bé només per nosaltres).

  • La segona vegada va ser ahir: excursió d'un dia pels Gorgs de la Febró i uns altres per Capafonts, els dos a uns 15km de Prades.

Genial trobar llocs on banyar-se i fer baixades de rius. Això si, no us quedeu al primer gorg ja que sembla la rambla (més si tenim en compte que de Salou surten jeeps amb turistes per anar a fer rappel i banyar-se als gorgs!!!).. si seguiu caminant riu avall en trobareu d'altres que us sorprendran i seran moolt més tranquils segur.

Aquest és el que sembla la rambla ja que fan rappel turistes:


Aquest és el següent que trobareu:

I aquest ja és una mica més lluny i és on ens vam banyar! els més valents es van tirar de dalt al costat del salt d'aigua que veieu:


I aquest és el gorg de les Tosques (a Capafonts) on també ens vam banyar:
La prova ;)