divendres, 5 d’agost del 2011

Còrsega

Coses que recomano de Còrsega:

- excursió als llacs de Melo et Capitello (carretera que surt des de Corte). Sobretot acabar de pujar al segon, ja que el primer és una mica com una rambla.. el segon, que està només 3/4 d'hora més amunt té molts menys visitants i és preciós. Tal com diu la Lonely planet, és molt recomanable acabar l'excursió menjant una truita de broccio (formatge de cabra artesanal) en alguna de les cabanes que hi ha a la vora del pàrking.

- anar a la platja a Piana, no només per la sorra (una de les poques platjes de sorra fina!) i l'aigua netíssima, sinó sobretot per les increibles vistes i roques de formes estranyes que hi ha a la carretera camí de la platja!

- la cursa de muntanya Trail Via Romana per entremig de castanyers a la zona central de l'illa (municipi de Carpineto de no més de 50 habitants segur). Es pot triar entre fer 21km, 40km o 60km. Jo per fer la cursa de 21km vaig trigar 3h28'!! duríssima però paisatges increibles! Vaig quedar novena de 28 noies però vaig arribar tan exhausta que arriba a durar 100metres més i m'assec a terra a descansar abans de fer-los.. La nit abans recomano allotjar-se a un alberg Auberge de L'Alisgiani que hi ha a uns 15km, al municipi d'Ortale, on l'habitació és preciosa (amb dutxa hidromassatge!) i el menjar és boníssim i podreu provar plats típics de l'illa com estofat de senglar o embotits+formatges. Això sí, no és gens barat (1 nit 2 persones +mitja pensió: 115€ aprox)


- baixar les escales del rei d'Aragó de Bonifacio (per només 2,5€ val la pena baixar -i pujar- aquestes escales fetes a un penyasegat on diu la llegenda la defensa del viletans va ser tan forta que el rei d'Aragó no va poder conquerir la ciutat -en realitat les escales servien a la gent del poble per accedir a aigües dolces subterrànees-). I ja que sou a Bonifacio no cal dir que cal perdre's per entre els carrers de la "ciutat" més maca de l'illa..

- menjar musclos al vapor amb patates fregides (moules et ses frites) a qualsevol poblet de la costa nord. He vist a la wikipedia que és un plat típic belga però jo reconec que la meva ignorància em va portar a sorprendre'm moltíssim de la combinació que en realitat és boníssima!

Em queda pendent pel pròxim viatge: pujar al cim més alt de l'illa (Monte Cinto), fer el GR-20, fer kaiac i moltes altres coses més!
pd: si dormiu en un càmping (molt recomanat pel tema econòmic i pq n'hi ha milions) porteu taps perquè podeu trobar-vos que els corbs -o altres pajarracus- no us deixin dormir!!
pd2: Ah i si hi aneu amb furgoneta hippie, millor que millor ja que n'està ple! ;)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada