dilluns, 9 d’abril del 2012

2 dies i mig a Mallorca

Dia 1 (dijous) : Arribo a les 17h de la tarda a l'aeroport. Recullo el cotxe de lloguer i vaig per la carretera que puja pel cantó oest amb l'idea d'arribar a Alcúdia per aquest cantó, fent parada on m'interessi. Primera parada Andratx. No té massa cosa a visitar. L'únic que m'hi atrau és que resulta que deu ser el dia de recollida de mobles i rampoines i trobo mobles pel carrer. Quines ganes d'agafar-los i restaurar-los! Però evidenment els senyors de RyanAir no sé pas què hi dirien.. aíxí que em conformo en mirar-los amb cara pena..
Segueixo amb el cotxe amb l'idea d'arribar a Valldemossa. Trigo més del que em penso, per dues raons, la carretera és plena de corbes i a més m'aturo a Estellencs i Banyalbufar, dos poblets amb molt d'encant però on penso que s'hi em quedés allà a dormir no sé què faria a part de passejar pels carrerons i pels GRs.
Arribo per fi a Valldemossa. Menjo una coca de patata (una mena de brioix) i camino pel poble. M'oblido que la idea és veure on va "viure" Chopin i em dedico a caminar pel poble i fixar-me en la devoció per Santa Catalina Thomas: a cada porta hi ha una rajola demanant que els protegeixi.
Decideixo fer via cap a Alcúdia, així que abandono la carretera, torno endarrera en direcció Palma i allà agafo l'autovia. Arribo just a temps per veure processons i sants de tota mena. Quina devoció que tenen. Els Apartaments Carlos V que he llogat resulta que són enormes i molt barats.

Dia 2: (divendres) Vaig a fer cafè a Sa Pobla, tot esperant a veure si existeix la cursa enunciada en semàfor taronja a Runedia. Després d'un diari i un cafè tot observant la plaça de l'ajuntament, decideixo que allà no correrà ningú i marxo cap a S'Albufera a recórrer els 12 km del circuit marcat. Al final en faig 15.

Després passseig per la platja, dutxa, dinar i cap a La Platja de Pollença on faig tot el passeig de la platja sota la pluja. Per assecar-me què millor que pujar en cotxe fins el Cap de Formentor. Impressionant! Què maco.. llàstima que semblava la rambla.. no vull saber com deu estar el far a l'estiu.. La posta de sol des d'aquí haurà d'esperar. Torno a fer corbes avall per anar a visitar Pollença i les seves escales..

Dia 3 (dissabte): Visito Alcúdia quan encara ningú s'ha llevat i puc passejar tota sola per la muralla. Genial. Recullo les coses de l'apartament, m'acomiado del cambrer i el lloro i vaig cap a Santa Margalida. El mercat setmanal resulta que són dues parades de fruita i verdura, i una de calces i sostens. Faig passeig i cafè mentre espero que em farceixin una ensaimada de xocolata i anous. Resulta que les ensaimades les has d'encarregar el dia abans! sobretot les de cabell d'àngel! Al final tinc sort i me'n puc emportar de 3 llocs diferents. La millor amb diferència la de la pastisseria Ca'n Pomar de Palma. La recomano moltíssim!!!
Dino a la platja de Can Picafort una típica Panada de pèsols i carn, m'encanta. I per fi a les 14h vaig cap a Muro a recollir el dorsal i esperar que comenci la cursa Sa Riba. Recorregut i ambient genials. Llàstima del vent.. Quedo segona yuhu! Sense dutxa snif marxo ràpid cap a Palma. Només em queda mig dia (un vespre vaja) i vull visitar-la una mica. Arribo en menys d'una hora. Què proper que és tot. Vaig cap a l'Hostal Ritzi. Molt amables i decoració queca-retro d'aquesta que m'agrada a mi, llàstima però que estic al meollo de la festa (al barri del Born) i resulta que el soroll no em deixarà dormir.
El cansament fa que passi del concert dels Amics de les Arts (ja hi havia anat a Sitges així que no em fa tanta pena no provar de trobar entrada).
La Seu és impressionant.. i sinó que els hi diguin als jet-sets que estaven celebrant allà fora el final de la regata de vela...

Diumenge 6:30 Palma-BCN. Fi

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada