dimarts, 17 de març del 2009

El màgic número 7 més/menys 2

George Armitage Miller és un professor de Psicologia de la Universitat de Princeton (USA). És conegut, suposo que entre d'altres coses, per la seva teoria del número 7 més/menys 2.

Tinc un profe sonat que mola molt, però que de tant en tant s'equivoca, que ens va dir ahir que aquesta teoria era d'un tal Herbert Simon, però he estat buscant informació i he trobat que no, que era del Miller aquest.


I què diu aquesta teoria? Doncs que la memòria humana està limitada a cadenes o números de 7 més/menys 2 xifres o signes. No havia pensat mai que darrera del números de telèfon, codis de passwords, etc. hi pogués haver una teoria psicològica, però és lògic.

Algú hauria d'investigar també per què coi busco coses tan rares quan estic avorrida esperant el tren :)

Per cert, el profe sonat aquest és economista!

3 comentaris:

  1. Escolta! Que sigui economista no vol dir res! No tots els economistes tenim la sort d'estar bojos.

    Per cert, si busques coses rares mentre esperes el tren, vol dir que t'has comprat un mini pc d'aquells que tant volies?

    ResponElimina
  2. Encara no he entès la teoria...!
    :S

    ResponElimina
  3. no, no m'he comprat cap mini-ordinador, encara vaig amb el meu totxo amb mouse amunt i avall.. estava escrivint des de la uni, no des de l'estació.

    i Carlitus, com pot ser que no pillis la teoria? simplement diu que la nostra memòria (normally) només pot recordar cadenes de 7 xifres aprox (dos amunt, dos avall). ja ta.

    ResponElimina