diumenge, 22 de març del 2009

Dia mundial de l'aigua

Tot i que això de "dia mundial de tal i qual" em fa una mica de ràbia, ja que sembla com si només aquell dia haguéssim de pensar en aquell tema, faré una excepció i recordaré que avui és el dia mundial de l'aigua.

Suposo que arran d'això El Periódico ha publicat avui aquest gràfic. M'ha sorprès sobretot veure que països com Brasil i Paraguay importen part de l'aigua que consumeixen, ja que es tracta de països amb grans recursos hídrics (Amazones, Paranà, Iguazú..). De fet, Paraguay és l'únic país de món on l'energia elèctrica és 100% d'origen hidroelèctric. Des del meu desconeixement sobre el tema de l'aigua també em sorprèn que Egipte, amb el Nil, o l'Índia amb el Ganges, hagin d'importar gran volum d'aigua. Potser es tracta més d'un problema de gestió que no pas d'inexistència del recurs.

Em falta informació per poder interpretar correctament aquest gràfic.. posa que la font és Le Monde, potser m'entretinc a buscar-ho, però no prometo res.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada