dissabte, 11 d’abril del 2009

Takashi Murakami

Fins fa poc més d'una setmana jo només havia sentit a parlar d'un Murakami, de l'Haruki, l'autor de novel·les com "Tokio blues", "Al sud de la frontera, a l'oest del sol", "El meu amor Sputnik", "Kafka a la platja" o "After Dark", però ahir vaig descobrir un nou Murakami (nou per mi), el Takashi, que em va fascinar tant o més que l'altre. El dos són japonesos. Els dos són artistes. Un, com ja he dit, escriptor; l'altre, pintor, escultor, dissenyador i mil coses més.

L'Haruki Murakami va néixer a Kioto el 12 de gener de 1949. El Takashi a Tokio el 1962. Sempre he confós Kioto amb Tokio, potser perquè un és la barreja de les lletres de l'altre.

Sortir de l'exposició sobre el Takashi que actualment es pot visitar al Guggenheim de Bilbao provoca quatre coses:
  • tenir ganes de menjar sushi
  • voler veure dibuixos animats
  • mirar-se la gent pija amb uns altres ulls (sobretot la gent amb bolsos de Louis Vuitton)
  • anar pel carrer tararejant innevitablement la melodia d'aquest vídeoclip (us el posaria però el youtube no m'ho permet, seguiu doncs l'enllaç): http://www.youtube.com/watch?v=BIiTmmMqNso

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada