divendres, 11 de desembre del 2009

Petit indi

Tot i que la deixin molt bé a Fotogramas i Cinematical la veritat és que a mi se m'ha fet aborridíssima aquesta peli de Marc Recha (conegut per Pau i el seu germà). Tot i això, paradoxalment quan han sortit els crèdits, m'he quedat pensant "ja està?", però més perquè m'ha deixat amb tot a l'aire (suposo que la gràcia de la peli és precisament això, que no tanca cap fil) que no pas perquè m'hagi passat ràpida. Perquè la veritat ràpida, allò que se'n diu ràpida no és. Tot passa com lent: el protagonista, l'Arnau, camina lent, amb els braços enganxats al cos i sense fer vaimvé (al final estava més pendent a veure si en algun moment els movia una mica que no pas de la història en si..).

Dec ser poc culta, o poc "indi", però no li he trobat altra gràcia a la peli que el fet de veure com eren les curses de "galgos" a la Meridiana abans no tanquessin el canòdrom. Un ambient ranci que impressiona i que estic convençuda que la peli ha retratat de puta mare. Igual que la vida al barri de Vallbona (reconec que no tenia ni idea que a Barcelona hi hagués un barri que es digués així!!!). De fet, si poses Vallbona Barcelona al google a la primera entrada apareix:

Vallbona, la Barcelona oblidada « Barcelona al Dia
I afegeix que els veïns de Vallbona se senten cada vegada més menystinguts per l
'Ajuntament de Barcelona: “Nosaltres també paguem impostos com la resta de ...

Ara que me n'adono la peli m'ha fet obrir els ulls de moltes coses.. seria aquesta la intenció del director, més que entretenir? si és així un 10! com a documental la peli realment val la pena.

Això si, el final es veu d'una hora lluny, el Noriega s'ha fet gran i el Sergi López és un camaleó.

Avís: prohibit anar-hi si estimes molt els animals...

1 comentari:

  1. "conegut per Pau i el seu germà" sona a "el coneixen a casa seva". ;)

    No he vist la peli així que no puc opinar.

    ResponElimina