dilluns, 9 de febrer del 2009

Walt Whitman

Avui he anat a dinar al restaurant Whitman (C/Tossa de mar no sé quin número, Vilafranca). Tot i que m'havien dit que no era gran cosa (les paraules exactes havien estat que era pretenciós), jo he trobat el menjar molt bo, sobretot l'amanida de favetes i les postres: iogurt amb gelat de cafè. El preu també molt bé, 12€ i pico el menú. El que més m'ha agradat però ha estat la decoració del local. Tot blanc amb una pantalla en forma d'ipod gegant a una paret i música suau. Les parets amb frases escrites com a mà; frases del senyor Walt Whitman.

Mai m'havia parat a pensar d'on venia el nom d'aquest restaurant. Ara doncs no he pogut evitar buscar-lo a la wikipedia: Walt Whitman està considerat un dels poetes més influents nascuts als Estats Units (...).

Mentre dinava podia llegir davant meu aquest fragment:

" No deixis que el dia s'acabi sense haver crescut una mica, sense haver estat feliç, sense haver fet més grans els teus somnis. No et deixis vèncer pel desànim. No permetis que ningú et tregui el dret a expressar-te, que és quasi un deure. No abandonis les ànsies de fer de la teva vida alguna cosa extraordinària. No deixis de creure que la paraula i la poesia sí que poden canviar el món. Passi el que passi la nostra essència està intacta. Som éssers plens de passió, la vida es desert i oasi. Ens fa caure, ens colpeix, ens ensenya, ens converteix en protagonistes de la nostra pròpia història. Encara que el vent bufi en contra, la poderosa obra continua: tu pots aportar-hi una estrofa. No deixis mai de somiar, perquè en somnis l'home és lliure. No caiguis en el pitjor dels errors: el silenci. La majoria viu en un silenci aterrador. No et conformis." [Walt Whitman]

pd: l'home de la foto és el Whitman tot i que a mi em recorda moltíssim al Dumbledore!

5 comentaris:

  1. No n'havia sentit mai a parlar,,, però escriu molt bé!
    ;)

    ResponElimina
  2. A mi també em recorda al Dumbledore! jejej

    Quan hi vagi ja et diré que m'ha sembla el restaurant! (serà com la sala comuna on menjaven tots els estudiants de howards?) jejej

    ResponElimina
  3. M'encanta aquest fragment!

    Arnau

    ResponElimina
  4. A mi també m'encanta per això l'he buscat i posat aquí.
    I no, per desgràcia no s'assembla a la sala comuna de howards i al sostre no hi ha el cel amb estrelles :)

    ResponElimina
  5. Jo no he llegit res més que alguna que altra cita seva.

    I he escoltat aquesta cançó, que no parla d'ell però casi :)
    http://www.youtube.com/watch?v=1GDU6ns2mRM

    ResponElimina